Garanti och återlämning

Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning, vänligen kontakta oss. På Eva Johansson strävar vi efter att våra kunder ska vara 100 % nöjda med den produkt de har köpt från våra leverantörer. Om du har några problem med leveransen eller produkten och är frustrerad, vänligen kontakta oss så hjälper vårt team dig omedelbart.

Hur kan jag returnera hela eller delar av min beställning?
Om du bestämmer dig för att returnera dina produkter till oss inom den 14-dagars betänketiden, observera att vi återbetalar hela beloppet för din beställning inom 5 arbetsdagar efter att vi har mottagit produkten. Tyvärr kan vi inte återbetala kostnaden för att returnera produkten.

Följ stegen nedan för att returnera din produkt:
Ladda ner returformuläret här och fyll i det så fullständigt som möjligt.
Skicka ett e-postmeddelande till kundservice@eva-johansson.com där du anger att du vill returnera din beställning eller en del av din beställning.
Vänta på ett svar från vår kundtjänst om vi kan acceptera returen. De kommer också att ge dig returadressen (observera: detta är inte adressen på vår webbplats).
Om vi kan acceptera din retur gör du följande. Förpacka den produkt som ska returneras på ett korrekt och säkert sätt, helst i originalförpackningen.
Skicka paketet till den returadress som du fick från vår kundtjänst.
Skicka spårningskoden till vår kundtjänst.
När ditt paket har anlänt och inspekterats kommer vi att återbetala ordervärdet för de returnerade produkterna via den betalningsmetod du använde för att betala produkterna.
Tyvärr kan produkter som uppfyller en eller flera av följande punkter inte returneras:

Förseglade produkter: Om förseglingen är bruten kan dessa produkter inte returneras.
Som har skapats av företagaren enligt konsumentens specifikationer (beställningsarbete);
Som är tydligt personliga till sin karaktär;
som inte kan återlämnas på grund av sin karaktär;
Produkter i kategorierna "Skönhet", "Barn och baby" och "Sport" får inte returneras på grund av COVID-19:s åtgärder för hygien.
Avbeställning av beställningar

Avbokning av beställningar

Efter att beställningen har gjorts är det tyvärr inte längre möjligt att avbryta den, eftersom beställningen är direkt i bearbetningsfasen.

Skadade produkter vid ankomsten

Detta är en skam! Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter det löper tyvärr returperioden ut.

För att hitta den snabbaste lösningen skickar du oss ett e-postmeddelande med ett foto som visar den skadade delen av varan. Foton på en plan yta där etiketten och felet syns tydligt är bäst. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.

För defekta artiklar skickar vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte ge en återbetalning. Anländer den defekta varan andra gången? Då återbetalar vi dig hela inköpspriset.

Om du har några frågor om produkter som var skadade vid ankomsten kan du kontakta oss på kundservice@eva-johansson.com.

Produktfel eller defekter efter användning

Hur irriterande! Tyvärr kan det hända att ett produktionsfel uppstår efter en tid. Det måste vara ett verkligt fel. Med andra ord är delen trasig och uppfyller inte längre den standard som tillverkaren anger. Slitdelar är undantagna från produktionsfel eller brister. Slitdelar inkluderar, men är inte begränsade till:

- Drivremmar

- Batterier.

- Bromsbelägg och bromsskivor, bromstrummor,

- Kedjor, glödlampor, tändkapslar, däck och slangar.

- Rörliga delar i ordets bredaste bemärkelse.

Om du har några frågor om produktionsfel eller fel efter användning, vänligen kontakta kundservice@eva-johansson.com.

Leverans av felaktiga produkter

Vi gör vårt bästa för att behandla alla beställningar korrekt. Tyvärr kan det hända att beställningar glider igenom och att vi skickar fel produkt till dig. Självklart löser vi problemet och skickar dig den korrekta beställningen kostnadsfritt.

Om du har några frågor om leverans av felaktiga produkter kan du kontakta oss på kundservice@eva-johansson.com.

Vanliga frågor om vår returpolicy

Om du är osäker finns här några vanliga frågor om vår returpolicy:

Vad är returperioden?
Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning.

Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?
En fullständig återbetalning kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden när vi har tagit emot, inspekterat och bekräftat att produkterna inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och ge oss information om spårning och spårning så att vi kan behandla återbetalningen.

Observera: De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen.

Varför kan skönhets- och hälsoprodukter inte returneras?
Nedan finns en lista över hygienartiklar som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): underkläder, bikini, smink, hårstylingprodukter, skönhetsprodukter osv. Vi tar hygien och allmänhetens säkerhet på allvar och vägrar att returnera skönhets- och hälsoprodukter för att garantera våra kunders säkerhet. Vi är inte ensamma om detta. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter tillåter inte heller returer, av samma skäl.

I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller: Om

- Köparen har reparerat och/eller ändrat de levererade produkterna själv eller låtit en tredje part reparera och/eller ändra dem;

- De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har på annat sätt hanterats vårdslöst eller i strid med förmedlarens anvisningar och/eller har hanterats på förpackningen.

- felet helt eller delvis beror på föreskrifter som regeringen har utfärdat eller kommer att utfärda om typen eller kvaliteten på de material som används;

- Hygienprodukter kan inte returneras och återbetalas, åtminstone inte med de nuvarande COVID-19-åtgärderna.

Måste jag betala för min retur?
Ja, alla kunder är ansvariga för kostnaden för returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar din retur med track & trace, eftersom vi inte kan ta ansvar för förlorade returer.

Kan jag returnera min produkt utan att kontakta er?
Nej, du måste kontakta oss innan du returnerar produkten, eftersom returadressen kan vara annorlunda än den adress som din beställning ursprungligen kom från.

Hur kan jag kontakta er?
Du kan kontakta oss via e-post på kundservice@eva-johansson.com. Eva Johanssons team arbetar sju dagar i veckan. Vi garanterar alltid ett svar inom 3-5 arbetsdagar och hjälper dig gärna!

Min beställning är skadad, vad ska jag göra?
För att vi ska kunna hitta en lösning så snabbt som möjligt ska du bifoga ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av varan. Foton på en plan yta där etiketten och felet syns tydligt är bäst. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.

Om du har fått en skadad eller felaktig produkt ska du kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter det löper tyvärr returperioden ut.